torsdag 28 augusti 2008



Hej!

Ja det var ett tag sen sist, tänk vad tiden går:) Vad har nu hänt på denna tiden? Jag och mina barn har haft sommarlov. Jag har arbetat, vi har varit på endagsutflykter, vi har haft det skönt, Mats har fått sina efterlängtade digitala trummor, så nu kan vi andra sitta i samma rum och titta på TV eller prata utan några som helst promblem, kanon:)) vad har vi mer gjort, Charlie badade i stort sett varje dag i poolen på sommarlovet, han var som ett russin mellan varven (ha ha). Vi har äntligen beställt nya fönster till huset, tänk vad det ska ta tid med en byggnadsansökan! Det ska mätas och korrigeras. Och kan ni tänka er att ha sådana här fönster i stället för dem ni har valt, nämen herregud så omständigt! Så om ca 6 veckor har vi dem. Det ska bli så kul, jag längtar så:)

Charlie har börjat i 3:an nu och Victoria har börjat i 7:an. Charlie har fått nya lärare, men han känner den ena sedan tidigare, eftersom Victoria hade han i 5:an och 6:an.

Charlie hade mycket höga förväntningar inför skolstarten, att det skulle bli roligt och bra och hans förväntningar gick i uppfyllese, så här långt ialla fall:) Han trivs som fisken i vattnet!

Victoria har då börjat på Macklean i Skurup. Hon trivs hon också. Många nya lärare har hon fått, hon har två klassföreståndare, varav den ena väl inte är så trevlig och bra:( Hon har fått göra två personliga val nu i 7:an och hon tog Bild och Japanska. Det tror jag blir jättebra, hon älskar båda två.

Jag och Mats var hos tandläkaren igår. Jag för min del har ju haft besvär av en varböld i tandköttet sen april, (tror jag det var) den har inte velat läkas, jag har tagit två penecelinkurer men inte blivit hjälpt. Nu visar det sig att dessa varit för svaga, ska nu få en starkare och sen ska jag få en ny tid och då ska han öppna upp tanden:( förmodligen blir det så att de får sätta en brygga:(( det kan vara så att skruven som sitter där, att den delvis har gått i sönder och att den då sitter i ena kanalen, tanden är sen tidigare rotfylld. Jag tror han sa så, det är ju inte vardags svenska de där talar, nä det är tandläkar svenska, oh det är inte lätt att förstå alltid!

Klockan är nu 15.45 och bussen från Macklean går nu, så hon är nog hemma ca 16.25. Det är långa dagar för henne nu:( Charlie är hos en kompis, han ska vara hemma nu klockan fyra. Mats ringde för en liten stund sen och sa att han blir lite senare, han lägger golv hos en kund i Lund och ville lägga det klart.

Nu ska jag gå och förbereda maten för i kväll!

Hà det så gott, så hörs vi:)

Inga kommentarer: