fredag 29 augusti 2008

Hej!

Klockan är nu strax över middag och jag väntar hem Charlie om en stund. Charlie går numera själv, ja inte helt själv utan han går med en kompis som bor i samma gata som vi. Victoria är hemma från skolan i dag, eftersom hon är jätteförkyld:( Men jag körde henne ändå till skolan i morse, för det var fotografering, och det tyckte jag var synd om hon skulle missa!

Just nu ligger hon och tittar på en film på DVD. Rippe ligger han med, han sover middag!

Som sagt, jag skulle lägga in en bild på mig själv och sen skriva lite, men tji jag fick. Det gick inte som jag ville, så enkelt var det inte. Det är ju så att bilden måste vara i rätt format och så, och så måsta man kopiera och redigera med det funkade inte. Så jag får gå in lite senare för att se om jag kan komma till något bra resultat:) Ett förtydligande, mina tecken efter t.ex resultat betyder glad gubbe, eller ledsen/sur gubbe. Det är inte alla som förstår alltid, vad man menar med sina tecken. Men nu förstår ni vad jag syftar på:)

Som bekant kanske så kommer Ostindiefararen Götheborg till Ystad i dag, den anländer i Ystads hamn mellan klockan 16.00-17.00. Vi hade då tänkt att vara där, spännande tycker vi! Vi ska köra dit även på lördag eller söndag, för då kan man beskåda den från insidan!

Hoppas alla ni andra har det lika varmt och skönt som här. Skånska Dagbladet har i dag en spalt där de frågar en del personer om vad de tror om sommaren, om den är slut eller inte! Någon säger att den är slut, någon tror att sommaren håller aug, sept och oktober ut, och någon tyckte att sommaren är jätteslut. Jätteslut, det tyckte jag var en rolig formulering, tror att jag kommer att kopiera den frasen:))

Nä, nu ringer torktumlaren och kallar på min uppmärksamhet, jag får gå ner och stänga den och ta ut tvätten, för att ta in ännu en ny tvätt. Ja, den går för fullt, och här är alltid något att göra, men det är väl så det ska vara!

Nu är det jätteslut för denna omgång:) Vi hörs hà det!

Inga kommentarer: