tisdag 4 november 2008

Tyvärr så var det inget jobb:((

Småduggar, ja det har det gjort mest hela dagen tycker jag, tråkigt. Cornelia min syster ringde innan och frågade om bla järnek, om man kunde ha den ute under vintern, jag sa javisst kan man det. Vi la på och jag blev osäker, gick snabbt in på nätet och kollade upp. Krukodlade exemplar kunde man inte vinterförvara http://www.odla.nu/fs/article/file_12401.html Plus att de röda bären är giftiga för oss människor http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnek
Jag ringde upp henne, och typiskt så hade hon redan betalat för den, men hon var i allafall kvar i affären. Så hon skulle kolla upp och frågade kanske om hon fick byta den!
Jag satt och väntade hem Charlie från skolan, när telefonen ringde, jag såg att det var från Tores och tänkte snabbt, det gäller nog jobb :D, men tyvärr, det var det inte :( utan det var Charlie som frågade om han fick leka med deras son, men det var för den sakens skull inget samtal som var förgäves, det är alltid lika roligt att prata med Mr C i telefon :).

Inga kommentarer: