söndag 12 juli 2009

4 stycken skador!

Ja, det har vi och grannen ådragit oss inom loppet sen i Fredagskväll! Hur då undrar ni, jo genom wii. I Fredags hade vi wii-kväll med turneringar sins emellan, vi spelade bowling, tennis, golf, baseball och varvade det med chips och dippa, popcorn, godis, kaffe mm. Första och andra skadan var när Helle och jag spelade tennis. Det var hennes tur och plötsligt svingade hon racket så att det hamnade på min handled i full fart, fy vad ont det gjorde, medans vi tittade på min vänstra handled, då plötsligt så svingas min högra arm upp och jag svingar till Helle i huvudet med mitt racket och ingen av oss fattar någonting, absolut ingenting fattar vi, men ingen av oss, kom till skada så allvarligt, för under hela tomultet så låg vi dubbla av grin. Men märkväl, detta är under en alkoholfri tillställning...undrar hur det hade gått om det varit en lite blötare fest...?


Tredje skadan var i går. Där var faktiskt ingen som var skuld till något, förutom då självaste handkontrollen... Charlie spelade boxning och då har man liksom 2 stycken handkontroller med kabel emellan. Plötsligt så står han och smäller sig själv en dj--vel på läppen, alltså detta är inte sant...smällen tar på utsidan av läppen men där blir märke på insidan också, det blödde lite, jag gick in på toa och blötte med lite vatten, och då blev det bättre, berättade han!


Fjärde skadan, men den här hade faktiskt inte behövt hända! Charlie och Mats spelade bowling och det var när Mats skulle visa hur man gör en skruv, som det hände. Han gjorde en rörelse och plötsligt så hamnade hans arm på en 18 cm lång skruv som han hade i sin arbetsficka... Nämen herre gud sicken otur vi har. Om han fick ont? Ja det gick ju inte han obemärkt förbi, blödde lite och så fick han sätta ett plåster på. Frågan är då, är detta inkörsporten till det ondas hel--te eller är det bara otur i fumlighetens spelvärld? Vilket det än må vara, så köör vi på änndå! Förresten vad säger du...ska vi ta en tennis match en dag?

Hà det!

Inga kommentarer: