tisdag 14 juli 2009

Inne på Bräknehus!






Nu på kvällningen så körde jag med barnen och Rippe en tur till Bräknehus. Vi kom hem precis nästan. Där är så fint att promenera. Jag tog lite bilder med min mobilkamera som jag lägger ut här och på min fotoblogg! Jag tycker bara det är för bedrövligt att djurkyrkogården ser ut som den gör! Man kan ju undra om det är Skurups Kommun eller det är den enskilde som har sitt ansvar, att där ska se någorlunda trevligt ut! Ni ser själv...så mycket ogräs där är! Victoria såg en gravsten som där stod 1936-1939 på, rätt så fachinerade tycker jag, ena hörnan på stenen var av, annars var den i väldigt fint skick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej

Anonym sa...

Hej, ja det ser bedrövligt ut, men det gör det ju även på vanliga kyrkogårdar efter en tid.Kram mamma

Carola sa...

Ja, i och för sig. Djurkyrkogård som kyrkogård för oss människor,det ska inte få se ut så bara. Det ska se fint ut och vara värdigt. Många av oss betalar ju trots allt kyrkoskatt! Carola