onsdag 22 oktober 2008

Vår utsikt och min röst!

Ja, vår utkiksvy har blivit lite naggad i dag. Det gäller pilträden som står bortom hästhagarna, på vår baksida. I dag tog de kronorna på träden. Och eftersom där var en 8-9 stycken, så blir det märkbart. Allt ser så naket ut nu, tänk vad ögat vänjer sig vid något...
Jag var nu i förmiddags med Victoria hos doktorn, det gäller hennes vagel i ögat, som inte vill försvinna. Hon fick en ny salva idag, så får vi se om den hjälper!
En sak som jag undrar över, och det är: Varför blir man hes? Kan dem yttre faktorerna göra så att man blir hes? Eller är det inre faktorer? Jag blir dagligen hes, tror jag... det är så ofta, så det känns som att det skulle stämma om jag sa så. Faktum är nu, att jag har inte ont i min hals, jag är inte förkyld eller på något annat sätt sjuk, som skulle ha med detta att göra. Så där för frågar jag er läsare, vet ni hur och varför man blir hes?

2 kommentarer:

Brian Cooper sa...

Om man är torr i halsen eller använt rösten för mycket är det oftast för mig, men du kanske bara har lätt för att bli hes :(

Carola sa...

Men i så fall skulle jag vara torr i halsen varje dag, det stämmer liksom inte, och det här med att jag använt min röst för mycket...ja kanske...ibland att det stämmer.