torsdag 3 september 2009

Influensa!

Ja men inte svininfluensa. Kunde de inte ha döpt den till något annat! Undrar vem det är som kommer på alla dessa namn? Orkaner deras namn kommer om jag inte minns helt fel efter dagens namn. Men det hade kanske låtet lite konstigt med Annainfluensan eller Ivaninfluensan...hade liksom blivit påhopp på den enskilde individen. Men känner jag mig påhoppad? Carola stormen, den känner vi väl alla till, nä inte direkt tror jag. Men jag tycker nog ändå att de inte hade behövt döpt den till svininfluensa. Nu vet jag, den kunde ju hetat S.influensa. Ja i Tisdags började jag känna mig hängig. I natt var det rent hemskt, jag hostade och hostade så till slut kunde jag inte hosta alls, för allt hostade gjorde så att jag fick sår i halsen. När man hostar så får man ju ont både över brösten och i ryggen. Idag har jag börjat med esberitox och näsdroppar. Känner mig faktiskt redan lite bättre. Ni som har vägarna förbi Skanör och Falsterbo i morgon kväll, kan komma och titta på när Charlie möter dem i fotboll!

Inga kommentarer: