tisdag 19 maj 2009

Akuttid till tandläkaren igen!

Nyss hemkommen efter ytterligare en pärs hos tandläkaren...Kåvepeninen som jag fick i Torsdags har inte alls på något vis hjälpt! I går ringde jag men då sa de att jag skulle ringa som i morse istället så kunde jag få en tid om jag fortfarande hade ont! Då kom en tanke farandes genom huvudet, tänk om jag nu inte har ont i morgon och sen får jag ont någon dag senare, då är ju inte folktandvården öppen och då blir det jouren i Malmö... Men jag behövde inte oroa mig, ont hade jag, det ska gudarna veta. Hon undersökte och det visade sig vara en väldigt svår tand att dra. Men ett försök skulle det bli. Bedövning fick jag och så mer bedövning, fortfarande ont... bedövning igen, det räckte inte, hon fick även bedöva själva tanden ett antal gånger och nu kunde hon fortsätta. Aha! Kraftig blödning och det betyder då mycket kraftig inflammation...vävnaden är alltså inte död som det sagts tidigare. Men det visste jag väl... Jaha... ingen utdragning i dag alltså. Nu har jag fått en ny tid den 18 augusti hos ytterligare en annan tandläkare. Hon ska tydligen vara duktig på utdragningar och det vill ju till. Men skulle jag nu mot förmodan få ont i gen, så skulle jag ringa och då få en ny akuttid! Men hon som jag var hos i dag, hon ritade och förklarade på en tavla vad hon gjort och faktiskt så verkade det seriöst. Hon har öppnat upp hela tanden och dödat nerverna. Hon som jag var hos i Torsdags hade bara öppnat upp en hörna på tanden! Jag kunde ha ont i 3-4 dagar framöver men sen skulle det lugna ner sig för att sen helt försvinna. Vågar jag tro?

Jag ska snart på utvecklingssamtal med Charlie. Sen i kväll ska jag med Victoria på synundersökning i Svedala. Jag hade behövt plocka undan lite och köra ett par omgångar tvätt, hoppas att jag inte får allt för ont i dag :)

Inga kommentarer: