måndag 4 maj 2009

Så här blev denna dagen!

Då är klockan nio vilken minut som helst. Och snart är denna dagen slut! Som jag skrev tidigare idag, så undrade jag vad denna dagen hade att erbjuda! Inget direkt trevligt får jag säga. Jag fick sådan sjuhelsikes tandvärk, ja det isar och värker i tanden och i käkbenet, från hakan ända upp i hårfästet, fy farao vad ont det gör. Vi ett tillfälle idag, så fick jag tag i en kökshandduk och stoppade in den en bit i munnen och bet ihop, usch så ont det gjorde :(( . Nu hör det till saken, jag var hos tandläkaren förra måndagen och fick den lagad med täckförband, eftersom pulpan var inflammerad. Jag har en tid i Juni hos min ordinarie tandläkare och då ska han dra ut tanden. Ett är säkert, jag längtar till den dagen, inte till självaste utdragningen förstås men att tanden ska bort. Jag vet inte vad som hänt, men de senaste åren har jag fått sådana problem med mina tänder. Tänderna spricker och delar sig och där blir inflamation i tandkötten och så håller det på. Jag blir så trött på det! Jag hämtade Victoria hos en kompis nu vid åtta i Skurup. Mats är där ute, han sätter provisoriskt upp en ny lampa, så att vi kan se varandra där ute i mörkret! Jag vill passa på att välkomna min syster Cornelia på min blogglista!

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Har dom inte tagit den tanden ännu??

Carola sa...

Detta gäller en annan tand. Jag vill att min ordinarie tandläkare drar ut tanden, men där är så lång väntetid t.o.m så lång att de själv skrivit till regeringen. De har fått nya datorer och det systemet påverkar väntetiden avsevärt!

Catrin sa...

Fy katten Carola! Det är inte kul med tandvärk! Var själv hos tandläkaren igår och de vill nu dra ut alla mina visdomständer, pga att de ställer till det för de andra, HJÄLP! Jag verkligen hatar det....
Ha en bra dag trots allt, kram

Carola sa...

Ja, fy f-n det är den hårda skolan man få gå i! Gör som jag gjorde innan, jag gick till en tandläkare som använde syrgas. Lite dyrare i och för sig, men gud så skönt...man kände ju inget ting av vad hon gjorde :)