fredag 15 maj 2009

Hos tandläkaren!

Som sagt, jag hade tid klockan 15.10 hos tandläkaren. Jag var där exakt 12 minuter över. Jag tänkte för en svag stund, på 2 minuter hade de väl inte hunnit kalla på mig, de brukar ju faktiskt inte vara i tid! Så vi satte oss ner, ja Charlie och Victoria var också med. På en skylt på deras dörr står det att läsa: Har du väntat i mer än 15 minuter, så meddela detta. Så när klockan var 15.30, ja snäll som man är...så bjöd jag på 5 minuter.. gick jag och frågade om tandläkaren var försenad, för jag skulle vara där tio över tre! Jag ska gå och höra sa hon i receptionen. Jodå hon var sen, men hon kommer alldeles strax.

5 minuter senare satt jag i stolen. Hon undersökte tog röntgen bild osv. När hon lagt bedövningen, så sa hon att hon var tvungen att ta en patient emellan, så jag fick gå ut och sätta mig i väntrummet igen, VA?.... detta var något nytt, det här är ju inte klokt, att de är så överbelastade med arbete att de inte ens hinner med 1 patient åt gången! Jag hade förstått om det varit en engångsföretelse inte det här med att få gå ut emellan, men att man få vänta så länge med att komma in och framförallt att där är månaders väntetid. Rättar inte det här till sig efter en tid, man liksom jobbar i fatt, det kan man ju undra?

Det fanns ju förvisso en ljus fördel med att gå ut, det var att bedövningen verkligen satte sig:):(

Så 20 minuter senare dvs 16.10 var jag i stolen igen! Hon borrade upp tanden och började badda med ett läkemedel som var jätte starkt och fy f__n vad ont det gjorde...det bedövade men samtidigt så dödade det tyligen vävnaden. Så ett tag pågick denna hemska ritual, ont, badda.. ännu ondare, smärtan la sig och så började hon om igen...När klockan var 16.40 steg vi ut från tandläkaren och med mig hade jag ett recept på kåvepenin i 10 dagar.

Tanken min var ju att hämta ut detta på apoteket, men Charlie skulle vara på fotbollsträning kl 5 så det var bara att köra hem så att han fick byta om och sen lämna han.

Jag körde åter hem ett kort ärende, då ringde det på dörren...det var Charlie en pappa hade kört hem honom, varför det? Jo han hade helt glömt att ta sina benskydd och fotbollstrumpor på sig. Och då får man inte spela och det är ju rätt ! Tack kompisens pappa för att du körde han :) Drygt 1 timme senare hade jag både varit på apoteket och hämtat Charlie och en kompis på träningen! Om jag har ont nu? Mm visst känner jag av att hon varit inne med sina vertyg i min mun...men idag så kunde jag dricka kall dryck utan att göra grimaser :)

Vad händer idag? När skolan är slut för Charlie så kommer han och 2 av hans kompisar hem och sen 2 timmar senare ska jag lämna dem på en övernattning på deras handboll, skoj för dem :)

Victoria har sin fredagstädning, sen ska hon säkert slöa och det är hon värd för så som hon slet i går på orienteringen!

Inga kommentarer: